Istnieją 2-ie techniki czyszczenia filtra cząsteczek stałych.

Istnieją 2-ie techniki czyszczenia filtra cząsteczek stałych.

Regeneracja DPF nazywamy czyszczenie filtra cząsteczek stałych. Filtr cząsteczek stałych jest instalowany w układzie wydechowym pojazdu , który jest napędzany wysokoprężnym silnikiem. Stąd właśnie wzięła się jego nazwa, pochodzi od angielskiego wyrażenia “diesel particulate filter”. Co interesujące, od dłuższego czasu, też samochody tankowane benzyną są wyposażane w tego typu urządzenia.

 

Wraz z rosnącym przebiegiem filtr ten stopniowo ulega zapchaniu. Poza przejechanymi kilometrami na okres po którym filtr wymaga regeneracji mają wpływ także inne czynniki. Do tych czynników zaliczamy jakość paliwa, styl naszej jazdy, a przede wszystkim stan techniczny auta. Mnóstwo DPF-ów posiada tryb tzw. regeneracji pasywnej czyli tryb samoczyszczenia. Niestety, nawet tego rodzaju urządzenie będzie kiedyś wymagało wymiany lub poddania zabiegowi oczyszczenia. Oczywiście regeneracja filtra często jest lepszą opcją, a co bardzo istotne o wiele tańszą. Zakup nowego podzespołu to koszt paru tysięcy złotych. Powinniśmy przestrzec Państwa przed całkowitym demontażem, dlatego że wtedy samochód nie spełnia norm emisji spalin, a za to grozi kierowcy horrendalny mandat, a nawet odebranie naszego dowodu rejestracyjnego.

 

Znane są 2 podstawowe metody czyszczenia DPF-a. Ultradźwiękowa, skuteczna, lecz towarzyszy jej ryzyko uszkodzenia podzespołu. Hydrodynamiczna, o wiele dokładniejsza a także bezpieczniejsza, a więc polecana przez zdecydowaną większość specjalistów w tej dziedzinie. W obydwu przypadkach koszty sięgają max kilkaset zł. Jedynie w przypadku ciężarówek dochodzą do tysiąca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*